Accept - Scan & Herken

Van document tot boeking

Uw facturen automatisch verwerkt

Het handmatig invoeren, verwerken en archiveren van papieren documenten verloopt doorgaans erg traag en leidt af van de primaire focus van uw onderneming.

Inkoopfacturen moeten worden gestempeld, ingeboekt en gearchiveerd en blijven niet zelden liggen op bureaus of raken zelfs kwijt. Met Scan & Herken van Accept behoort dat nu tot het verleden.

Met Scan & Herken scant u uiteenlopende documenten als inkoopfacturen, pakbonnen, orderbevestigingen en urenbriefjes. De OCR herkenning maakt geautomatiseerde verwerking mogelijk. Zo kunnen facturen direct worden gekoppeld aan boekingen in uw boekhoudprogramma.
 

De procedure

Het verwerkingsproces verloopt als volgt:
 

1.   U verzamelt de te verwerken documenten. Dit kunnen vanzelfsprekend papieren facturen zijn, maar ook digitaal ontvangen facturen (bijvoorbeeld in de vorm van een pdf-document).
2.   De geselecteerde documenten worden gescand en/ of geÔmporteerd in Accept Scan & Herken.
3.   De OCR-module scant het document op alle van belang zijnde gegevens en vertaalt deze naar leesbare tekst.
4.   U controleert en valideert deze gegevens.
5.   Na validatie genereert Accept Scan & Herken een boekingsvoorstel.
6.   De gevalideerde boekingsmutaties worden verwerkt in het door u gebruikte boekhoudprogramma.
7.   De door Accept Scan & Herken verwerkte documenten zijn in uw boekhoudprogramma opgeslagen en op elk moment te raadplegen.