Accept - SBR Rapportage

SBR Rapportage

Onze SBR programmatuur is beschikbaar als geÔntegreerd onderdeel van Accept Rapportage en functioneert op basis van sjablonen (digitale invulformulieren). Afhankelijk van het SBR-bericht dat u wilt aanmaken, selecteert u een ander invulformulier.

De gegevens voor uw SBR-documenten kunt u rechtstreeks vanuit Rapportage importeren in de SBR verwerker. GeÔmporteerde gegevens kunnen vanzelfsprekend handmatig worden aangevuld of bijgewerkt.
 

Nadat u een SBR-document heeft aangemaakt, kunt u dit verzenden naar de betreffende instantie. Het programmaonderdeel waarmee u SBR-documenten kunt versturen heeft veel weg van een e-mailomgeving.

Zo is er onder meer een inbox aanwezig waarin retourberichten van overheidsinstanties en banken kunnen worden opgeslagen. Daarnaast blijven eenmaal verstuurde SBR-documenten beschikbaar zodat zij op een later tijdstip altijd nog geraadpleegd kunnen worden.

 

Directe communicatie

Een belangrijk voordeel van de Accept SBR-oplossing is dat de communicatie rechtstreeks met de uitvragende instanties (banken, de KvK, het CBS en de belastingdienst) plaatsvindt. Hierdoor hoeft u als gebruiker wanneer u over een eigen PKI-overheidscertificaat geen extra kosten per te verzenden document te betalen.
 

Documentenbeheer

De optionele functionaliteit ‘documentenbeheer’ maakt het mogelijk om documenten aan uw administratie(s) in Accept Rapportage toe te voegen. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan een ontvangstbevestiging van de door u ingediende deponeringsstukken bij de belastingdienst.